علوفه هیدروپونیک امروزه به یکی از اساسی ترین تغذیه ها برای دام به شمار می رود. اگر این علوفه در خود مجموعه دامداری به تولید و مصرف دام برسد. می تواند تا ۵۰ درصد از هزینه های تغذیه دامداری را کاهش می دهد. با خرید تجهیزات علوفه هیدروپونیک و مشاوره رایگان کارشناسان سبز پلاس به راحتی می توانید خیلی سریع سیستم تولید علوفه خود را با کمترین هزینه به بهره برداری برسانید.

تجهیزاتی که برای احداث سیستم تولید علوفه هیدروپونیک نیاز دارید:

  • سینی کشت علوفه هیدروپونیک
  • قفسه های طبقاتی کشت
  • نازل های ابیاری
  • فن های تهویه
  • فن های سیرکولاسیون(چرخش) هوای داخل سالن
  • سیستم کنترلر و تابلو برق
  • پمپ ابیاری
  • پنل نور رشد گیاه
  • مخازن ذخیره اب و کوددهی
  • سیستم گرمایش

فروش تجهیزات علوفه هیدروپونیک

سینی علوفه هیدروپونیک

سینی علوفه هیدروپونیک

یکی از مهمترین تجهیزات مورد استفاده در سیستم علوفه هیدروپونیک سینی کشت ان می باشد. انتخاب یکسینی استاندارد می تواند. در کیفیت و میزان بازدهی محصول شما تاثیر مستقیم بگذارد.

ارتفاع سینی علوفه استاندارد باید بیشتر از ۴.۵ سانتیمتر باشد. به دلیل اینکه علوفه هیدروپونیک تا ۴ سانتیمتر ریشه دارد. و تابش نور به ریشه باعث ایجاد شرایط رشد قارچ و کپک می شود. سینی علوفه سبز پلاس دارای ارتفاع ۵ سانتی می باشد.

به دلیل اینکه سیستم های تولید علوفه به صورت طبقاتی اجرا می شود. خروجی اب سینی کشت باید به صورت یکطرفه باشد. به طوری اب طبقات بالا به سینی های طبقات پایین سرایت نکند. تا استاندارد ابیاری در کشت علوفه رعایت شود. در سینی های کشت سبز پلاس خروجی و زهکشی اب به صورت یکطرفه انجام می گیرد و سینی کشت دارای شیب در کف سینی می باشد.

قفسه های کشت علوفه هیدروپونیک

برای قرار گرفتن سینی های کشت و همچنین نصب تجهیزات ابیاری و پنل های نور نیاز است قفسه های کشت خود را به گونه ای طراحی کنید. که سینی های کشت به صورت منظم قرار بگیرند و بتوان با خطوط ابیاری و نصب نازل های مه پاش ابیاری بدون نقطه کور ایجاد کرد.

تعداد طبقاتی که برای قفسه های کشت در نظر میگیرید. محدودیتی ندارد اما بهتر ان است که ارتفاع ان به گونه ای باشد. که دسترسی به طبقات بالا سخت نباشد. جنس قفسه بهتر است از جنسی باشد که به دلیل رطوبت بالای سالن دچار زنگ زدگی نشود.

نازل های ابیاری کشت علوفه هیدروپونیک

انتخاب یک نازل ابیاری مناسب اهمیت زیادی در سیستم کشت شما دارد. معمولا استفاده از نازل های مه پاش نسبت به نازل های اب پاش بیشتر توصیه می گردد. و در کیفیت بالاتر محصول تاثیر بسزایی دارد.

فن های تهویه سالن کشت

تامین اکسیژن مورد نیاز سالن کشت بسیار پر اهمیت است. در سالن های کشت علوفه باید به صورت منظم هوای سالن تهویه شده و هوای جدید وارد سالن کشت شود. تا گیاه اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کند.

فن های سیرکولاسیون سالن کشت

در سالن های کشت نیاز است که در تمامی نقاط دما، رطوبت و شرایط محیطی یکسانی وجود داشته باشد.فن های سیرکولاسیون کار یکنواخت سازی شرایط محیطی سالن کشت را انجام می دهند. و همچنین باعث چرخش هوا در بین قفسه های کشت می شود. که این عامل از ایجاد کپک و قارچ جلوگیری می کند.

سیستم کنترلر و تابلو برق

کنترل دقیق پارامترهای محیطی و ابیاری منظم باعث می شود بالاترین سرعت رشد و عدم ایجا قارچ و افت های سالن کشت می شود.

سیستم کنترلر سالن کشت علوفه سبز پلاس با کنترل پارامترهای محیطی مانند دما، تهویه، سیرکولاسیون، و تایم های ابیاری بیشترین شرایط استاندارد را در سالن کشت شما ایجاد میکند.

برای خرید تجهیزات علوفه هیدروپونیک و دریافت مشاوره رایگان راه اندازی وکشت علوفه هیدروپونیک با ما تماس بگیرید.

۰۹۱۲۴۴۷۸۱۷۹

sabzplus.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *