اجرای گلخانه عمودی هیدروپونیک
صنعت کشاورزی در چندسال اخیر سرعت رشد چشمگیری پیدا کرده است. و علم و تکنولوژی سهم زیادی در این صنعت پیدا کرده اند. گلخانه های عمودی هیدروپونیک و ایروپونیک از جدیدترین روشهای کشت می باشد.

در گلخانه هایی که تنها در واحد سطح کشت میکنند هزینه و تامین انرژی یک دغدغه به حساب می اید. امروزه استفاده از تمامی فضاهای گلخانه از بزرگترین مزایای سیستم های کشت عمودی به حساب می اید. به طور مثال شما می توانید با روش کشت عمودی در ۲۰۰ مترگلخانه به اندازه ۲۰۰۰ متر گلخانه یک طبقه محصول برداشت کنید. با این تفاوت که شما شرایط مورد نیاز گیاه را برای ۲۰۰ متر گلخانه تامین می کنید ودر نتیجه هزینه های شما به شدت کاهش پیدا می کند.

انواع گلخانه های طبقاتی عمودی

گلخانه nft با کانال کشت

در این روش با استفاده از کانال های کشت و قراردادن گلدان ها در این کانال ها در تایم های ابیاری اب در این کانال ها به جریان می افتد. و پس از ابیاری و تغذیه گیاه دوباره اب به مخزن برگردانده می شود.

کشت طبقاتی هیدروپونیک
سیستم کشت nft

دراین روش نیاز است که برای بهره بردن از تمامی فضا و سطح زیر کشت از نور مخصوص رشد گیاه استفاده کرد. که این باعث بالارفتن هزینه های اجرا و نگه داری می شود. و یا استراکچرها به صورت هشتی طراحی شوند تا بتوانند نور کافی برای عمل فتوسنتز و رشد را دریافت کنند. که این امر نیز باعث کاهش سطح زیر کشت می شود.

گلخانه عمودی با برج عمودی ایروپونیک

سیستم کشت برج عمودی ایروپونیک یکی از بهترین و به روز ترین و کم زحمت ترین روش های کشاورزی عمودی می باشند. که می توان با استفاده از نور خورشید کشت محصولات کشاورزی را انجام داد. در این روش سرعت رشد تا ۳ برابر افزایش می یابد. و اجرای گلخانه با برج عمودی بسیار اسان و کم هزینه می باشد.

سیستم کشت عمودی هیدروپونیک
کشت عمودی

استفاده از حداکثر فضای گلخانه و بالاترین سطح زیر کشت از جمله مزایای برج های عمودی کشت می باشند. با اجرای گلخانه عمودی هیدروپونیک هم سطح زیر کشت به حداکثر می رسد و هم با این روش سرعت رشد تا ۳برابر نسبت به کشت خاکی و ۱/۵برابر نسبت به کشت هیدروپونیک با بستر افزایش پیدا می کند.

در روش برج کشت عمودی به ازای هرگلدان کشت که فضای ۸۵*۸۵ سانتیمتر را اشغال می کنند. شما میتوانید تا ۹۶ عدد گلدان کشت انجام دهید. یعنی به ازای یک گلخانه ۱۰۰ متری ۷۰ عدد از این برج های کشت را استفاده کنید. که نزدیک به ۷۰۰۰ گلدان می شود. در نتیجه شما در یک فضای ۱۰۰ متری به اندازه ۱۰۰۰ متر گلخانه مسطح سطح زیر کشت خواهید داشت. با این تفاوت که هزینه های تامین پارامترهای مورد نیاز گیاه را تنها برای ۱۰۰ متر انجام می دهید.

گلخانه عمودی هیدروپونیک

برای اجرای گلخانه های عمودی با کارشناسان سبز پلاس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *